Sadržaj
Šta je to chatbot i kako ih poduzeća koriste
Chatbot je program umjetne inteligencije (AI) koji može simulirati razgovor (ili chat) s korisnikom na prirodnom jeziku putem aplikacija za razmjenu poruka, web stranica, mobilnih aplikacija ili telefonom. Brza evolucija umjetne inteligencije posljednjem desetljeću generisala je brz porast korištenja chatbotova od strane kompanija. Koriste ih i velike tvrtke kao što su Skype, Telegram ili Facebook.
Na primjer, želite kupiti neki proizvod u lokalnoj maloprodajnoj trgovini, morate pristupiti njihovoj web stranici, pronaći ono što tražite i kupiti. Ali što ako ta trgovina ima bota? Bilo bi potrebno samo napisati poruku brendu putem Facebooka i reći im šta želimo. A ako ste sumnjali u važnost uloge vještačke inteligencije, mogli biste za trenutak dobiti odgovore na svoj problem.
Tipovi chatbotova
Chatbotovi temeljeni na pravilima
Ovo je najjednostavnija vrsta chatbotova danas. Ljudi stupaju u interakciju s tim botovima klikom na dugme i korištenjem unaprijed definiranih opcija. Da bi dali relevantne odgovore, ovi chatbotovi traže da ljudi naprave nekoliko odabira. Kao rezultat, ovi botovi imaju duži put korisnika i najsporije vode kupca do svog cilja. Mežutim, ovi botovi su izvrsni kada je u pitanju kvalificiranje potencijalnih kupaca. Bot postavlja pitanja a ljudi odgovaraju pritiskom na neku od opcija. Zatim bot prikuplja odgovore i daje svoj odgovor koji je već definisan za postavljeno pitanje. Za neke naprednije stvari ovi botovi nisu najbolje rješenje jer ne mogu sami donositi odluke, pa iz tog razloga postoje chatbotovi potpomognuti umjetnom inteligencijom.
Chatbotovi temeljeni na umjetnoj inteligenciji
Umjetna inteligencija (AI) simulacija je ljudske inteligencije. AI je područje računarske znanosti koje se usredotočuje na stvaranje inteligentnih strojeva koji rade i uslovno rečeno, razmišljaju kao ljudi.
Chatbotovi temeljeni na AI tehnologiji razumiju slobodni jezik, ali imaju i unaprijed definirasani protok kako bi bili sigurni da rješavaju korisnički problem. Mogu se sjetiti konteksta razgovora i korisnikovih preferencija. Ovi chatbotovi mogu preskočiti s jedne tačke razgovora na drugu po potrebi i obratiti se slučajnom korisničkom zahtjevu u bilo kojem trenutku. Ovi chatbotovi koriste mašinsko učenje (ML), umjetnu inteligenciju i obrađivanje prirodnog jezika u svrhu razumijevanja ljudi.
Intelektualno nezavisni chatbotovi
Ovi botovi koriste mašinsko učenje (ML) koje chatbotu pomaže u učenju iz korisnikovih unosa i zahtjeva. ML je sposobnost računara da samostalno uči iz podataka, prepoznaje uzorke i odlučuje uz minimalno ljudsko uplitanje.
Intelektualno neovisni chatbotovi obučeni su za razumijevanje određenih ključnih riječi i fraza koje pokreću odgovor bota. S vremenom se osposobljavaju za razumijevanje sve više i više pitanja. Možete reći da uče i treniraju iz iskustva.
Koje su to prednosti chatbota?
Jedna od velikih prednosti chatbotova je što se, za razliku od aplikacija, ne preuzimaju, nije ih potrebno ažurirati i ne zauzimaju prostor u memoriji telefona. Druga je mogućnost da u isti chat možemo integrirati nekoliko botova.
Online chatbotovi štede vrijeme i napore automatiziranjem korisničke podrške. Također se koriste za druge poslovne zadatke, poput prikupljanja podataka o korisnicima, pomaganja u organizaciji sastanaka i smanjenja općih troškova. Ne čudi što veličina chatbotova tržišta raste eksponencijalno.
Jedna od vodećih kompanija koja pruža ove usluge je, vjerovali ili ne, sa naših prostora. Riječ je o infobipu, i detaljnjije o ovome možete pogledati na njihovoj web stranici.