Šta je SEO (Search Engine Optimisation)?

SEO je skraćenica od “optimizacija za tražilice”. Jednostavno rečeno, to znači postupak poboljšanja vaše web stranice kako bi se povećala njena vidljivost za relevantna pretraživanja. Što su vaše stranice bolje vidljive u rezultatima pretraživanja, veća je vjerojatnost da ćete privući pažnju i privući potencijalne i postojeće kupce u svoje poslovanje.

Kako SEO radi?

Tražilice poput Googlea i Binga koriste botove za indeksiranje stranica na webu, prelazak s web lokacije na lokaciju, prikupljanje podataka o tim stranicama i stavljanje u indeks. Dalje, algoritmi analiziraju stranice u indeksu, uzimajući u obzir stotine čimbenika ili signala rangiranja, kako bi utvrdili redoslijed stranica koji bi se trebao pojaviti u rezultatima pretraživanja za zadani upit.

Algoritmi pretraživanja dizajnirani su tako da prikazuju relevantne, autoritativne stranice i pružaju korisnicima učinkovito iskustvo pretraživanja. Optimizacija web stranica i sadržaja s obzirom na ove čimbenike može pomoći da se vaše stranice rangiraju više u rezultatima pretraživanja.

Mogućnost indeksiranja

Prije nego što Google uopće može razmotriti rangiranje vašeg sadržaja, prvo mora znati da on postoji. Google koristi nekoliko načina za otkrivanje novog sadržaja na webu, ali primarna metoda je indeksiranje. Pojednostavljeno, indeksiranje je mjesto gdje Google prati veze na stranicama koje već znaju do onih koje prije nisu vidjeli.

Da bi to učinili, koriste se računarskim programom koji se naziva pauk. Recimo da vaša početna stranica ima povratnu vezu s web stranice koja je već u Googleovom indeksu. Sljedeći put kad indeksiraju tu web lokaciju, slijedit će tu vezu kako bi otkrili početnu stranicu vaše web stranice i vjerojatno je dodali u svoj indeks. Tako će pretraživati ​​veze na vašoj početnoj stranici kako bi pronašli druge stranice na vašoj web lokaciji.

Šta loše utječe na SEO?

Loše interno povezivanje: Google se oslanja na interne poveznice za indeksiranje svih stranica na vašoj web lokaciji. Stranice bez internih veza često se neće indeksirati.

Neindeksirane stranice: stranice možete izuzeti iz Googleova indeksa pomoću metaoznake noindex ili HTTP zaglavlja. Ako druge stranice na vašoj web lokaciji imaju samo interne veze s neindeksiranih stranica, postoji vjerojatnost da ih Google neće pronaći.

Nofollowed interne veze: Google neće indeksirati unutarnje veze s oznakama nofollow.

Blokovi u datoteci robots.txt: Robots.txt je tekstualna datoteka koja Googleu govori šta može i a šta ne može na vašoj web lokaciji. Ako su stranice ovdje blokirane, neće ih indeksirati.

Zašto je SEO bitan za marketing?

SEO je temeljni dio digitalnog marketinga jer ljudi svake godine izvrše bilijune pretraživanja, često s komercijalnom namjerom da pronađu informacije o proizvodima i uslugama. Pretraživanje je često primarni izvor digitalnog prometa za robne marke i nadopunjuje ostale marketinške kanale. Veća vidljivost i rangiranje više u rezultatima pretraživanja od konkurencije mogu imati materijalni utjecaj na vašu kompaniju.

Rezultati pretraživanja razvijali su se posljednjih nekoliko godina kako bi korisnicima pružili izravnije odgovore i informacije za koje je vjerojatnije da će zadržati korisnike na stranici s rezultatima, umjesto da ih vode na druge web stranice.

 

“Uspješna SEO nije varanje Google-a. Radi se o PARTNERSTVU s Googleom kako bi se Googleovim korisnicima pružili najbolji rezultati pretraživanja”. – Phil Frost

Detaljnije o važnosti optimizacije za tražilice možete pogledati u prilogu.
Ukoliko ste zainteresovani da optimizirate vašu web stranicu, kontaktirajte nas putem kontakt forme ili nekim drugim kanalom.

Datum objave: 19.03.2021. 21:07 u 21:07

Pročitajte još naših članaka