Nastanak QR koda

QR je skraćenica od Quick Response odnosno brzi odgovor.  QR kod je kreiran 1994. godine za automobilsku industriju u Japanu. Izumio ga je  Masahiro Hara, glavni inženjer Denso Wavea, a prvobitna svrha QR koda bila je praćenje vozila i dijelova koji se kreću kroz montažnu traku.

Iako je izumljen sredinom 90-ih, QR kod nije dobio značajniji zamah sve do ere pametnih telefona. Ali čak i tada, korisnici su morali da preuzmu aplikaciju treće strane da skeniraju kodove. Pravi iskorak je uslijedio 2017. godine kada je Apple integrirao QR čitač u svoje telefone, a drugi proizvođači su ga brzo slijedili.

QR kodovi su se od tada počeli koristiti u svakoj industriji i potrošači ih koriste širom svijeta. Počeo je da dobija veliku popularnost kod potrošača jer za skeniranje QR kodova nije potrebna aplikacija. Na modernom Androidu i na iPhone-u sama izvorna aplikacija za kameru sposobna je izvorno skenirati QR kodove.

Uz pandemiju COVID-19 u punom zamahu, QR kod je kompanijama dao novi način komunikacije s kupcima u društvu koje je iznenada postalo besprijekorno. Od ugostiteljstva i hrane do maloprodaje i proizvodnje, razne kompanije su ih prvi put koristile.

qr kod

Kako funkcioniše QR kod?

Aktivni QR kod je onaj koji skener QR koda može lako skenirati, podstičući korisnike da kliknu na vanjsku vezu nakon skeniranja. Eksterni link donosi relevantne informacije koje korisnik traži.

Iako izgledaju jednostavno, QR kodovi mogu pohraniti mnogo podataka. Ali bez obzira koliko sadrže, kada se skenira, QR kod bi trebao omogućiti korisniku da trenutno pristupi informacijama – zbog toga se i zove kod za brzi odgovor.

Uzorci unutar QR kodova predstavljaju binarne kodove koji se mogu tumačiti kako bi otkrili podatke koda.

QR čitač može identificirati standardni QR kod na osnovu tri velika kvadrata izvan QR koda. Nakon što identificira ova tri oblika, zna da je sve što se nalazi unutar kvadrata QR kod.

QR čitač zatim analizira QR kod razbijajući cijelu stvar na mrežu. Gleda pojedinačne kvadrate mreže i svakom dodjeljuje vrijednost na osnovu toga da li je crn ili bijeli. Zatim grupiše kvadrate mreže kako bi stvorio veće uzorke.

Kako se skenira QR kod?

Kao što smo već spomenuli, većina pametnih telefona ima ugrađene QR skenere, koji su ugrađeni u kameru. Sa druge strane, može se desiti da neki stariji uređaj nema ovu opciju.

Za takve uređaje postoje određene aplikacije za čitanje QR kodova – ove aplikacije su lako dostupne u Apple App Store i Google Play.

Skeniranje QR koda pomoću vašeg uređaja je jednostavno:

– Otvorite aplikaciju QR čitač ili kameru na svom pametnom telefonu.
– Usmjerite ga na QR kod – trebali biste moći usmjeriti svoju kameru iz bilo kojeg ugla i dalje primati potrebne informacije.
– Podaci će se odmah prikazati na ekranu – na primjer, ako QR kod sadrži kontakt podatke, vaš telefon bi ih trebao odmah preuzeti.

qr kod

Da li je QR kod siguran?

Napadači mogu ugraditi zlonamjerne URL-ove koji sadrže prilagođeni zlonamjerni softver u QR kod koji bi potom mogao eksfiltrirati podatke s mobilnog uređaja kada se skenira. Također je moguće ugraditi zlonamjerni URL u QR kod koji usmjerava na phishing stranicu, gdje bi nesuđeni korisnici mogli otkriti lične ili finansijske podatke.

Budući da ljudi ne mogu čitati QR kodove, napadačima je lako promijeniti QR kod kako bi ukazivao na alternativni izvor, a da ne budu otkriveni. Iako su mnogi ljudi svjesni da QR kodovi mogu otvoriti URL, mogu biti manje svjesni drugih radnji koje QR kodovi mogu pokrenuti na uređaju korisnika.

Osim otvaranja web stranice, ove radnje mogu uključivati ​​dodavanje kontakata ili sastavljanje e-poruka. Ovaj element iznenađenja može sigurnosne prijetnje QR koda učiniti posebno problematičnim.

Međutim, ove probleme možete izbjeći tako što ćete skenirati QR kod samo na mjestima na kojima znate da je siguran za korištenje.

Primjeri upotrebe QR kodova

Mnogi oglašivači koriste QR kodove u svojim kampanjama jer pruža brži i intuitivniji način za usmjeravanje ljudi na web stranice nego ručnim unosom URL-ova.

QR kodovi za praćenje korona virusa

Pandemija koronavirusa pojačala je upotrebu QR kodova. Na primjer, u Velikoj Britaniji posjetitelji ugostiteljskih objekata kao što su barovi i restorani pozvani su da skeniraju QR kod po dolasku koristeći NHS aplikaciju za praćenje Covid-19. Ovo je za pomoć u praćenju i zaustavljanju širenja virusa. Ako je neko pozitivan na Covid-19 na tom mjestu, druge posjetitelje lokacije upozorava aplikacija, zahvaljujući podacima prikupljenim skeniranjem QR koda.

QR kodovi na pakovanju proizvoda

Na pakovanju možete pronaći i QR kodove za neke od vaših omiljenih proizvoda. Ovi QR kodovi mogu otkriti informacije o proizvodu, kao što su informacije o nutritivnim vrijednostima ili posebne ponude koje možete koristiti sljedeći put kada obavite kupovinu.

QR kodovi u industriji

QR kodovi su prvobitno izmišljeni kako bi pomogli u praćenju dijelova u proizvodnji vozila, a i dalje se koriste u cijeloj proizvodnoj industriji. Pronaći ćete i QR kodove koje koriste druge kompanije koje moraju pomno pratiti proizvode i zalihe, kao što su građevinarstvo, inženjering i maloprodajna industrija.

QR kodovi u poštanskim uslugama

Koriste ih i poštanske službe širom svijeta. Budući da mogu sadržavati veliku količinu informacija, često se oslanjaju na njih za praćenje paketa.

QR kodovi u obrazovanju

QR kodovi se također koriste u školama i fakultetima kako bi pomogli u interakciji sa studentima. Pojavljivali su se svuda, od učionice do biblioteke, za zadatke kao što je pomoć učenicima da pronađu knjige koje traže.

QR kodovi u ugostiteljstvu

QR kodovi su zastupljeni i u ovoj privrednoj grani. Na primjer, u restoranima ili kafićima se često mogu pronaći na stolovima gdje služe kao zamjena dosadašnjim fizičkim jelovnicima. Kada gost skenira kod, otvara mu se stranica na kojoj je prikazana sva ponuda tog ugostiteljskog objekta.

Na našoj stranici za QR menije možete pogledati kako QR radi u ugostiteljstvu i koji su njegovi benefiti u odnosu na fizičke jelovnike. Ukoliko ste ugostitelj i zainteresovani ste za ovu inovaciju u vašem objektu, kontaktirajte nas.

Datum objave: 30.10.2022. 20:05 u 20:05

Pročitajte još naših članaka